Epson Perfection V200 Photo

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson Perfection V200 Photo op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

K.Tanis 08-03-2009
Geschreven voor: Epson Perfection V200 Photo

Na een goede start met scannen van foto's en dia's was ik erg tevreden over mijn aankoop.
Maar kort daarop lukte het niet meer.De Epson scan V200 geeft steeds aan; Kan niet worden gestart.Na alle Troubleshooting Assistant te hebben uitgeprobeerd werkt het nog steeds niet
Waar kan het aan liggen dat de scan niet word opgestart?

J. Lalkens 19-07-2008
Geschreven voor: Epson Perfection V200 Photo

Geweldig apparaat. Makkelijk te gebruiken. Alleen jammer dat je de installatie CD niet kunt gebruiken voor Vista. Moest wel eerst de nieuwste drivers downloaden. Maar toe werkte het direct. Veel mogelijkheden om met diverse instellingen je dia,s en films te scannen. Blij deze scanner gekocht te hebben.

Frans Meijer 04-03-2008
Geschreven voor: Epson Perfection V200 Photo

Erg veel pluspunten bij deze scanner, zeker als je kijkt naar de prijs. Veel waar voor je geld.
Enige nadelen: de software heb ik als laatste versie de site gehaald, maar deze was niet volledig: na 3 progjes geïnstalleerd te hebben deden de knoppen het nog niet. Dus toch maar de cd-rom gebruikt voor de aanvulling.
Verder is het niet mogelijk - of ik zie iets over het hoofd - om met een druk op de knop te kopiëren/mailen. Je moet toch het eea in een progje aangeven. Hierna duurt het nog redelijk lang voordat je kopietje uit je printer rolt: het scanprogje lijkt veel tijd nodig te hebben voordat het begrijpt wat de opdracht is.
Het mailen is nog niet gelukt: Epson weet kennelijk nog niet dat er ook zoiets als ThunderBird bestaat. Ik moet nog ff zoeken om naar dit progje te scannen.

Cees Quaak 03-02-2008
Geschreven voor: Epson Perfection V200 Photo

een paar weken in het bezit en enkele duizenden negatieven, dia's, foto's en documenten verder, kan echt niets nadeligs vertellen, de scanner doet waarvoor ik hem gekocht heb, zelfs in een betere kwaliteit dan verwacht.
Ziet er bovendien nog eens mooi uit en is relatief stil.
Zoals in andere revews te lezen is de snelheid van scannen erg afhankelijk van de gekozen resolutie,in de praktijk blijkt dat een lage resolutie voor het normale werk meer dan voldoende is, ik gebruik hem semie professioneel en ook ter voorbereiding van drukwerk.
Een goede machine!

Plo 28-03-2020

Wie kan mij aan een handleiding helpen van de Epson Perfection V 200 Photo in het Nederlands.
b.v.d.

AlexNL 30-12-2007
Geschreven voor: Epson Perfection V200 Photo

De EPSON Perfection V200 heb ik net een paar dagen in bezit, voornamelijk om mijn eigen negatieven in te scannen.

Mijn ervaringen:

De verpakking is volledig, zelfs de USB-kabel is meegeleverd. De scanner is netjes en strak ingepakt, wel zo handig. De software en de handleiding is gesealed bijgeleverd, hoewel ik adviseer om dit direct te downloaden van Epson. Dit bespaart een hoeveel meuk op je computer, zoals hulpprogramma's die je wellicht niet gebruikt. Ik heb slechts de driver gedownload en de gebruiksaanwijzing in IE-index.htm. Vergeet niet het vervoersplakkertje te verwijderen van de beschermplaat (in de klep)

De installatie is makkelijk. De gedownloade driver installeren en daarna pas de scanner aansluiten! Mijn systeem:

Windows Vista 64b
AMD Athlon 3200+ 64b
4 Gig Intern Geheugen

Adobe Photoshop CS3 Extended

Windows herkent de scanner onmiddelijk, niet zo erg verwonderlijk, maar wel prettig. Photoshop geeft zowel de WIA support aan als de Epson support. De bracket voor de dia's als de negatieven is makkelijk in het gebruik. Ik heb gekozen om de negatieven door Epson zelf te laten importeren in Photoshop CS3. Er word geadviseerd om dit niet met WIA te doen. Epson werkt namelijk prima en gaat volledig geautomatiseerd. En aangezien ik er een stuk of 500 moest inscannen is dat wel zo makkelijk. De scanner zelf is lawaaiig en lijkt wat aan de trage kant. De snelheid is logischerwijs wel afhankelijk van de mate welke dpi je gebruikt.

Mijn ervaringen met deze scanner zijn wisselend. Als hobbyist had ik een paar grote wensen.
1: de kwaliteit van het inscannen van de negatieven moet voldoende tot goed zijn. En dit is wisselend. 80% is goed, maar een groot aantal van de negatieven zijn ofwel te groen en te rood. Ik gebruik geen hulpprogramma's, daar heb ik slechte ervaringen mee, dus ik doe dat zelf (leveling in Photoshop). Op hetzelfde negatieven-filmpje kan je grote verschillen krijgen. De ene foto is prima, de ander is echt slecht. Ik wijt dit oa aan de ouderdom van de negatieven, en de behandeling in de afgelopen jaren en geef Epson het voordeel van de twijfel.
2: het is een flatbed-scanner. Dit betekent dat de scanner gevoelig is voor stofdeeltjes. Een staand model was achteraf beter geweest.
3: negatieven met een witte strip, om de negatieven makkelijker te kunnen vastpakken, is moeilijk om in te scannen. Simpelweg omdat die niet of nauwelijks in de bracket passen. Creativiteit lost dat probleem op, maar voor een particuliere scanner was het handig om hier een oplossing voor te bieden, door Epson.
4: Windows Vista 64b ondersteuning. En dat heeft Epson.

All-in-all: deze scanner is precies wat ik wilde. Documenten worden uitstekend ingescanned, foto's idem, negatieven geeft een prima resultaat (ondanks de soms wisselende resultaten), dia's hetzelfde, integratie in Windows en fotobewerkinghulpprogramma's is uitstekend en de scanner bied zeer uitgebreide mogelijkheden om in te scannen. 40,800 × 56.160 pixels bij 4800 dpi is niet slecht voor de prijs die je hiervoor betaalt.

Extra: de ondersteuning van Epson is prima. En dat kan je van andere fabrikanten niet altijd zeggen.

Superboer 05-12-2007
Geschreven voor: Epson Perfection V200 Photo

Heb lang zitten wikken en wegen voordat ik uiteindelijk deze scanner heb gekocht. Super keus. Scankwaliteit van foto's, zowel kleur als zwart-wit, is uitstekend. Ook direct scannen van negatieven gaat zeer makkelijk en de kwaliteit is ook nu wer erg goed.

Het enige probleempje dat ik af toe heb is dat de de software zo af en toe vastloopt. Misschien komt dit alleen voor onder Leopard. Of dit ook onder Windhoos het geval is weet ik niet. Ga ik ook niet uitproberen want ik heb een antipathie voor alles wat van Bill Gates komt.

Terug naar de Epson V200: een aanrader ! ! ! !

Xelio Anderlecht 01-12-2007
Geschreven voor: Epson Perfection V200 Photo

super,super,super...Alles bekeken op internet voor het huren of iets dergelijks totdat ik de gok nam om deze scanner te kopen en direkt te proberen...Het resultaat voor negatieven zowel zw/wit als kleur is verbluffend van kwaliteit.tip scan alles in op 1200 dpi,dan heb je meer dan beeldvullend materiaal voor je computerscherm,wil je ooit een poster af willen drukken,dan scan je het negatief of positief alsnog in de hoogste resolutie..bespaart je enorm veel tijd.Software is ook uitstekend..Epson een dikke 10!!!

Will M. 13-11-2007
Geschreven voor: Epson Perfection V200 Photo

De scanner heb ik enkele weken in bezit en bevalt zeer goed. Al 400 di's gescand en goede resultaten. Ik hoef daarna niet veel meer te bewerken in foto-bewerkingsprogramma.
Ben blij dat ik voor deze Epson gekozen heb. Er zit goede software bij ingesloten.

ro b vader 19-09-2007

Echt een aanrader!!
Er waren geen Vista drivers voor mijn oude Trust scanner dus heb ik de V200 aangeschaft. De scans van dia's zijn net zo goed als die van mijn dedicated film scanner. Dus die heb ik weer verkocht.
Software die erbij zit is uitmuntend en zeer kompleet
Ook OCR software deugt

Marius Kooij 25-08-2007
Geschreven voor: Epson Perfection V200 Photo

Ik heb gewerkt met een Primefilm 1800U. Dat ging erg moeizaam, diaraampjes waren te dik. Voor het scannen dia uit het raampje halen, in een dunner raampje plaatsen, inscannen en dia weer terugplaatsen in het oude raampje. Dus op zoek naar iets anders en de Epson aangeschaft.

Wat een verademing, 4 dia's plaatsen in de originele raampjes en scannen maar. Ik vind de kwaliteit van de scanner en software prima. Gelet op de prijs van dit apparaat voor mij een superkoop.

Ik heb hem pas een paar dagen, dus de cijfers die ik geef zijn niet echt een maatstaf. Vergeleken met de Primefilm zijn de scans super, maar dat kan in vergelijking met een echte, dure, diascanner weer wat tegenvallen. Ik ga in ieder geval al mijn eerder gescande dia's weer opnieuw scannen met de Epson. Daarna ruim ik de dia's, een paar verhuisdozen vol, maar op, schept weer ruimte op zolder.

De vormgeving en gebruiksgemak vind ik, zeer persoonlijk hoor, echt goed.